mandag den 1. oktober 2012

Sneum sluse mandag d. 01.10.2012 kl. 10.30

Jeg blev noget overrasket da jeg kom ud til min biotop igår for at se vandstanden på sit laveste (iflg. DMI). Jeg har ikke tidligere set så meget vand derude, selvom jeg har besøgt stedet på flere forskellige tidspunkter af dagen.
Det blæste kraftigt ind mod land, - mon det er noget af forklaringen?
Jeg er nu ret sikker på, at jeg i denne biotop 6 opgave, ønsker at blive klogere på tidevandet, hvad spiller ind - vejrforhold, månen...?
Jeg vil kombinere det med landart på vaden, lavet af opskyl, og se hvordan og hvornår tidevandet skyller ind over det...






 Denne strandasters plukkede jeg af til mit bålmad for en lille måneds tid siden
Jeg blev grebet af de mønstre opskyllet havde dannet, - lange snørklede baner/spor 







 En lille salturt
 Strandasters uden blomst
 Forskelligt opskyl




 Et fint hjerte...og det er ikke mig der har været i gang med landart


1 kommentar: